Zyskaj przewagę dla twojej firmy

szkolenie:

Efektywny marketing
w biznesie

(2 dni – ok. 16 godzin szkoleniowych)

Prowadzi:
Dariusz Szczotkowski

10-letnie doświadczenie w branży

Grupa docelowa

Przedsiębiorcy / Menedżerowie / Pracownicy działu marketingu

GALERIA

Trener

DARIUSZ SZCZOTKOWSKI

 

Z branżą szkoleniową związany od ponad 10 lat. Specjalizuje się w szkoleniach w kilku pionach tematycznych: z marketingu, komunikacji wizerunkowej, właściwych zasad komunikacji interpersonalnej, oraz z zakresu zarządzania jakością, audytu wewnętrznego, profilaktyki społecznej, gdzie szkoli przede wszystkim z przeciwdziałania skutkom i występowaniu uzależnień behawioralnych, przemocy. Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego.  Obecnie studiuje MBA na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Wcześniej urzędnik samorządowy, specjalista ds. pozyskiwania oraz rozliczania środków zewnętrznych, a szczególnie pochodzących z funduszy UE, prywatny przedsiębiorca. Interesuje się mediami, komunikacją, polityką oraz wolnorynkową ekonomią. Prezes Stowarzyszenia Niskie Składki. Popularny komentator polityczny i społeczny.

Cel szkolenia

Powszechnie uważa się, że marketing to nic innego jak reklama. Jednak to nieprawda! Na działania marketingowe, których efektem ma być rozwój i podniesienie przewagi konkurencyjnej naszej firmy, składa się bardzo wiele czynności i narzędzi. Marketing to gromadzenie i przetwarzanie informacji, przygotowywanie komunikatów dla naszych klientów i współpracowników.

Celem szkolenia jest przedstawienie procesu marketingowego od narodzenia się idei o produkcie do skutecznej obsługi posprzedażowej klienta.

Efekty szkolenia

Dzięki szkoleniu:
  • Nauczycie się wykorzystywać kanały i modele marketingu do rozwoju firmy
  • Dowiecie się jak skutecznie przygotować strategie i analizy marketingowe
  • Poznacie sprawdzone metody organizacji marketingu w małych i dużych firmach
  • Dowiecie się jak prowadzić efektywny marketing przy niedużym budżecie
  • Będziecie wiedzieć jak budować reputację i markę firmy
  • Dowiecie się jak zwiększać konkurencyjność swojej firmy dzięki modelowi 7P
  • Nauczycie się tworzyć interesujące materiały multimedialne
  • Poznacie techniki autoprezentacji, wystąpień podczas briefingów, konferencji

Materiały dla uczestników

Materiał szkoleniowy w formie papierowej (skrypt) oraz materiał VOD zostanie przekazany uczestnikom usługi przed rozpoczęciem szkolenia. Materiały piśmiennicze – notatnik, długopis.

Moduły i części szkolenia

Szkolenie trwa 2 dni (16 godzin szkoleniowych) i jest podzielone na moduły oraz lekcje. Po każdej lekcji przewidziana jest przerwa.
Godzina szkoleniowa trwa 45 min.

Dzień 1

Moduł I – Marketing od kuchni

(planowany czas: 4 godziny lekcyjne – 180 minut)

W tej części szkolenia poruszone zostaną najważniejsze aspekty teorii marketingu od jego definicji poprzez koncepcję 7P, aż po zasady tworzenia strategii marketingowych. To również w tej części przedstawimy Państwu metody i narzędzia analityczne służące pozyskiwaniu informacji na temat naszej firmy i przetwarzanie ich w taki sposób by lepiej zrozumieć rynek oraz potrzeby klientów.

Lekcja I: Czym jest, a czym nie jest marketing – wokół praktycznych definicji marketingu

planowany czas: 45 minut

  • Celem jest wyciągnięcie dobrych praktyk z definicji marketingu, które będzie można zastosować w naszych firmach podnosząc ich konkurencyjność na rynku. 
  • Efektem będzie również zmiana pojmowania marketingu, wiedza jak przekonać do niego naszych pracowników lub pracodawców.

Lekcja II: Różne modele i kanały marketingowe

planowany czas: 45 minut

  • Omówienie najważniejszych modeli i kanałów marketingu.
  • Które kanały marketingu przynoszą nam największe korzyści? Kiedy z nich korzystać i jak to robić?
  • Jak dobrać kanały i modele marketingu do profilu naszej firmy, aby zmaksymalizować zyski.

Lekcja III: Analiza strategiczna – jak pozyskać informacje o własnej firmie i wykorzystać je w marketingu?

planowany czas: 45 minut

  • Jak w praktyce zastosować marketingowe analizy:
    1. SWOT,
    2. TOWS,
    3. SPACE,
    4. PEST.
  • Omawiamy czym są analizy marketingowe.
  • Poznajemy metody jak efektywnie z nich korzystać i w jakich sytuacjach warto zasięgnąć po sprawdzone metody analizy strategicznej.

Lekcja IV: Marketing 7P

planowany czas: 45 minut

  • Specyfika Modelu 7P.
  • Jak efektywnie budować przewagę naszej firmy nad konkurencją za pomocą modelu 7P.
  • Jak organizować marketing w mikro, małych, średnich przedsiębiorstwach za pomocą modelu 7P.

Moduł II – przygotowanie i wdrażanie strategii marketingowej

(planowany czas: 4 godziny lekcyjne – 180 minut)

To część, w której skupimy się na praktycznych aspektach marketingu. Moduł II to nie tylko wykłady, ale przede wszystkim konwersatoria, dyskusje oraz praktyczne ćwiczenia umiejętności marketingowych.

Uczestnicy szkoleń wraz z trenerem będą tworzyć strategie marketingowe swoich wymyślonych bądź realnych przedsiębiorstw, po to by w czasie rzeczywistym ćwiczyć umiejętności marketingowe oraz zapoznać się z procesem marketingowym w rzeczywistości biznesowej.

Lekcja V: Marketing w zarządzaniu firmą

planowany czas: 45 minut

  • Zarządcze funkcje marketingu.
  • Jak wykorzystywać marketing do kreowania zmian w firmie, poprawiać za jego pomocą wydajność naszych pracowników i zwiększać dochód.
  • Jak wykorzystać firmowe dokumenty i regulaminy do budowania marki naszej firmy.

Lekcja VI: Strategia marketingowa a plan marketingowy

planowany czas: 45 minut

  • Jak tworzyć efektywne strategie oraz plany marketingowe.
  • Sprawdzone techniki wdrażania strategii oraz planów marketingowych w firmie.

Lekcja VII: Budżet na działania marketingowe

planowany czas: 45 minut

  • Jak zaplanować budżet, sprawdzić czy nie przepłacamy za prowadzone przez nas aktywności i czy wydatkujemy nasze środki w sposób efektywny.
  • Jak prowadzić skuteczny marketing w firmie, nie wydając wiele – sprawdzone metody.

Lekcja VIII: Ewaluacja – czyli czy moja strategia działa?

planowany czas: 45 minut

  • Dlaczego ewaluacja jest tak ważna w procesie poprawy marketingu naszej firmy.
  • Narzędzia i techniki badawcze niezbędne do prawidłowej ewaluacji.
  • Jak formułować wnioski z ewaluacji, oraz jakie działania podjąć, by ulepszyć realizowane przez nas strategie marketingowe.

Dzień 2

Moduł III – reklama i PR – praktyczne narzędzia

(planowany czas: 8 godzin lekcyjnych – 360 minut)

Ten moduł poświęcony jest na praktyczne ćwiczenia z zakresu reklamy internetowej oraz PR-u firmy. W czasie warsztatów przećwiczone zostaną wystąpienia przed kamerami, przygotowywanie oświadczeń prasowych, kontakty z dziennikarzami oraz przygotowywanie contentu internetowego. Trener pokaże uczestnikom również gamę darmowych bądź niskobudżetowych narzędzi, które można zastosować w marketingu internetowym mikro, małych i średnich przedsiębiorstwa.

Lekcja IX: Reklama i PR w biznesie

planowany czas: 45 minut

  • Czym jest reklama a czym public relations.
  • Jak stosować reklamę i PR w strategiach marketingowych naszych firm.
  • Jak mała firma może narobić pozytywnego szumu w mediach – praktyczne techniki.

Lekcja X: Budowanie reputacji firmy

planowany czas: 45 minut

  • Czym powinna być nasza firma.
  • Jak prowadzić komunikację z klientem, konkurencją, prasą by budować reputację naszej firmy.

Lekcja XI: Oświadczenia, konferencje prasowe i briefingi

planowany czas: 135 minut

  • Poćwiczymy praktykę! Trener wcieli się w rolę dziennikarza lokalnego portalu, regionalnego radia albo ogólnopolskiej telewizji. Nauczycie się:
    1. występować przed kamerami,
    2. organizować konferencję,
    3. odpowiadać na pytania dziennikarzy.
  • Omówienie naszych wystąpień – mocnych stron, oraz obszarów do poprawy. Jak skutecznie trenować wystąpienia i jakich błędów unikać.

Lekcja XII: Content Marketing – zrób to sam!

planowany czas: 135 minut

  • Prowadzisz niewielką firmę i nie masz budżetu na grafików, filmowców, montażystów? Nic się nie stało! Współczesne narzędzia multimedialne są tak dostosowane by niedużym kosztem stworzyć fajny materiał, który pozwoli na promocję Twojej firmy.
  • W czasie szkolenia pokażemy Wam niskobudżetowe rozwiązania, które pozwalają na tworzenie atrakcyjnych materiałów.

SZCZEGÓŁOWE
INFORMACJE

Miejsce szkolenia

Dopasowane do potrzeby klienta

Czas trwania szkolenia

Proponowane 16 godz szkoleniowych (możliwość dopasowania do potrzeb klienta)

Cena szkolenia

Do ustalenia – w zależności od liczby godzin oraz oczekiwań klienta

W Cenie szkolenia

Audyt badający wiedzę i potrzeby uczestników przed szkoleniem.
Program, ćwiczenia, warsztaty dopasowane do potrzeb i branży klienta.
Materiały szkoleniowe dedykowane dla Firmy Klienta.
Do 10 dni roboczych po szkoleniu uczestnicy mają prawo konsultacji z trenerem.

Udział w szkoleniu zostanie potwierdzony Zaświadczeniem.

p

Szkolenie zostanie zrealizowane zgodnie z aktualnymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego w zakresie zapobiegania rozprzestrzeniania się pandemii SARS-Cov-2.

Pliki do pobrania

Pobierz program szkolenia w formacie PDF by mieć do niego wygodny dostęp w kazdym momencie.

SZKOLENIA DLA BIZNESU I INDYWIDUALNE

Skontaktuj się z nami

Chętnie Ci doradzimy

65-775 Zielona Góra

ul. Zacisze 5E/4

tel. +48 576 910 252
mail: kontakt@szkolenia-doit.pl